Sunday, October 21, 2012

Kembara Di Bumi Uncle Sam 2: Transit di Bumi Sakura

Dari Subang Airport, kapalterbang MAS yang kami naiki singgah di Hong Kong untuk mengisi minyak sebelum meneruskan perjalanan dan transit di Narita, Jepun. Kami  bermalam di Narita selama satu malam sebelum meneruskan perjalanan kami ke San Francisco, USA.



Semasa melalui kaunter imegresen, salah sorang dari rakan kami asyik diperhatikan dan diketawakan oleh pegawai keselamatan disitu. Kami ingatkan kenapa...rupa-rupanya mereka ketawakan dia kerana rambutnya stail "Punk" dan mungkin ketika itu belum terkenal di Jepun.

 Narita ketika itu masih lagi dalam musim sejuk dan suhu dibawah tahap beku. Kolam dihotel beku dan menjadi tempat ice skating. Bila bernafas, udara yang dihembus mengeluarkan 'asap' dan kami yang pertama kali melihat keadaan itu sangat teruja sehingga tidak disedari menjadi perhatian orang sekeliling.

Penerbangan kami ke San Francisco pada keesokan harinya adalah  sebelah petang maka kami sempat berjalan-jalan disekitar bandar Narita pada waktu pagi. Aku sempat membeli baju sejuk kerana tidak tahan sejuk dan cuma pakai baju kot nipis sahaja. Harganya aku dah lupa cuma yang aku ingat apabila aku compare dengan harga di USA kemudian rupa-rupanya harga di USA lagi murah....








No comments:

BUKU-BUKU TERKINI DARI TELAGA BIRU


Get paid for your opinions! Click on the banner above to join Planet Pulse. Its totally free to sign up, and you can earn UNLIMITED. Find out more by visiting PLANET PULSE.
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH