Monday, October 29, 2012

Genap 20 tahun....

Hari ini genap 20 tahun usia perkahwinanku dengan isteri tercinta...banyak liku dan ranjau yang kami tempuhi bersama dalam mengharungi perkongsian hidup ini...semoga segala usaha kami dalam menjalani kehidupan untuk saling lengkap melengkapi segala kekurangan yang ada di antara kami mempunyai nilai disisi Allah SWT.....

Ku abadikan satu puisi khas untuk teman seperjuanganku menuju redha Allah SWT.. Semoga Allah memberkati  hidupmu....Pn Ruhaizal.....

Siapalah aku tanpa dirimu...(dengan izin ALLAH)

Siapalah aku tanpa dirimu...
sekadar seorang lelaki yang beku..
tiada kekuatan untuk bangun menyeru...
tiada kekuatan untuk mencari ilmu...

Siapalah aku tanpa dirimu...
sekadar seorang mahasiswa lulusan U
belum tentu mampu mendaki bukit berbatu
menuruni lurah yang pilu...

Siapalah aku tanpa dirimu..
sekadar seorang jurutera yang kaku
merekabentuk bengunan2 di hutan batu
membina jambatan memintas waktu...

Siapalah aku tanpa dirimu..
sekadar seorang ayah yang kelu..
tiada kepetahan untuk mendidik anak2 mu..
tiada sensitiviti untuk memahami jiwa2 mereka itu..

Siapalah aku tanpa dirimu...
sekadar seorang suami yang antara beribu..
yang kahwin hanya mengikut nafsu..
yang berpisah apabila jemu..

ya...siapalah aku tanpa dirimu..
dengan izin Allah kita bertemu...
dengan rahmat dan inayah Allah kita masih bersatu..
semoga berkekalan sehingga ke syurga Tuhan Yang Satu....



No comments:

BUKU-BUKU TERKINI DARI TELAGA BIRU


Get paid for your opinions! Click on the banner above to join Planet Pulse. Its totally free to sign up, and you can earn UNLIMITED. Find out more by visiting PLANET PULSE.
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH